Tejtermék helyettesítő alapanyagok




Készítettem egy összefogalót a növényi tejtermékekről, melyik márkákat használom,hol szerezhető be.

Ez egy iránymutatás,  valószínűleg sok termékkel nem találkoztam még. Vannak boltok ahova nem járok (pl.:Spar, Auchan), így lehet nem csak az általam leírt boltokban kapható. Otthoni készítéssel pedig saját, egyedi ízeket lehet alkotni.

Tej - Növényi tej:

A legtöbb élelmiszerboltban (Tesco, Lidl, Real, Penny), drogériában, bio és mentes boltokban kaphatók növényi tejek, különböző alapanyagokból. Lehet rizs, mandula, mogyoró, kókusz, zab, és még sorolhatnám. Ízesített és édesített változatban rengeteg féle.

Az én családomnak a mandulatej vált be a leginkább, semleges íze miatt.

Márkából a Alpro, Joya, Koko, Happy és még nagyon sok féle.

Amikor kiderült kislányom tejallergiája, a legtöbb könnyen elérhető fajtából vettem, és megkóstoltuk, melyik a mi ízvilágunk.

 



Tejszín – Növényi tejszín:

Főző és habtejszínt is lehet kapni növényi alapanyagokból, most inkább a sütemények miatt a habtejszínről írok:

Szintén élelmiszerboltban kapható, de itt már nem mindenhol, mentes-, reform- és bioboltokban kókusztejszín is kapható, azonban annál számoljuk a kókusz ízzel. Nálunk sajnos nem ízlett.

Márka amiket használok

Meggle Decor VEGAN: Ebből két fajta van, csak a vegan feliratos a teljesen tejmentes. Süteményeknél nálam ez vált be a legjobban, mivel nagyon könnyen, fixáló nélkül felverhető és nem esik össze. Viszont cserébe van mellékíze, amit citrommal vagy vaníliával szokta elvenni. Cukrot tartalmaz. Tesco-ban Reálban kapható.


Schlagcreme: 2 változata kapható cukrozott és natúr. Kellemesebb ízű, viszont szerintem nehezebb vele dolgozni, fixálló szükséges hozzá. Dm-ben és Reálban szoktam beszerezni, de Goods marketben is láttam már. Ennek spray változata is létezik.

Alpro: habnak fel érhető, szójás és van benne cukor, én az Aldiban vásároltam.


Mascarpone – növényi

Schlagfix Créme: Én ezzel az egy márkával találkoztam eddig, ami hasonlított az eredetihez. Csak mentes-, reform-, bioboltban vagy webshopban szerezhető be, sajnos élelmiszer boltokban nem találkoztam vele.

Újdonság a Vegart: mascarpone helyettesítő, Tescoban szoktam vásárolni. 


Vaj - Növényi margarin:

Liga és a Vénusz, valamit saját márkás margarinok között is található tejmentes. Bármelyik élelmiszerboltban kapható valamelyik márka. Az ízélményük nem a legjobb, talán ezért is készítek olyan ritkán vajas krémmel töltött süteményt.

Alternatívaként piskótába olajat használok, kekszekbe kókuszzsírt. Itt ugyan azzal az aránnyal használom, mintha margarin lenne. Szinte bármelyik élelmiszer boltban beszerezhető.

A Rama vajaknál ne tévesszen meg senkit a felirat, nincs bennük vaj. 

Bio-, reform- és mentesboltokban kókusz és egyéb növényi vajak is fellelhetők.






Joghurt – növényi:

Itt igazából két félét találtam, szója és kókusz alapút. A szóját nem szívesen használom, a kókusz meg nem mindenhez passzol, így még az igazit nem találtam meg.

Alpro, Joya, Koko márkát szoktam vásárolni, Tescoban, mentes-, bio-, reformboltokban fellelhető.

Már gyümölcsös ízesítésekben is lehet kapni.

Új kedvenceim az Aldi új termékei, mandula, zab és kókuszkrém. Joghurt állagúak, szuper levesekbe, süteményekbe. 


Tejföl – növényi:

Riták használom sütéshez, inkább sósakhoz vagy pékáruhoz. Dr. Oetker Creme Vega, ami sajnos szójás, de néha használom. Van, hogy inkább növényi tejszínnel váltom inkább ki.

Tesco, Aldi és mentes-, reform-, bioboltokban kapható.


Lidl újdonsága nagyon finom:


Túró:

Erre készterméket nem találtam, így kölessel és növényi tejjel készítem házilag.

https://petronkasfreekitchen.blogspot.com/2020/04/vegan-turogomboc-kolesgomboc.html?m=1

Lidl újdonsága egészen jó:



 Sajt - növényi sajt

Leginkáb a Violife termékcsalád vált be nekünk,de, abból is a natúr tömbös, a szeletlet például nem olyan finom. (Aldi vagy mentes boltban veszem)

Nature &moi Intersparban fellelhető. Készítettem otthon rizsből és cukkíniből is, de sajnos nem ette meg a családom.


Növényi termékek készítése otthon:

Fél év diéta után beszereztem egy otthoni tejfőző gépet. Sokkal finomabb, és egészségesebb (adalékoktól mentes) növényi tejtermékeket lehet készíteni. Azonban ezt is ki kell tapasztani, kinek melyik áll közelebb az ízléséhez. Tejet és tejszínt késztettem (habbá nem verhető). Fermentáló géppel akár joghurt is tejföl is készülhet, azonban erre a szintre nem jutottam el.

 


Megjegyzések