Répatorta tej-, tojás-, cukor-, és gluténmentesen is

 


Közeledik a húsvét, így a szokásos répatortát idén mentesen is elkészítettem. Sosem árulom el a családnak kósolás előtt, hogy répa van benne, mert akkor biztosan nem ennék meg. Így azonban jóízűen megették, és után tudták meg a pontos összetevőket. A krém a nem olyan régen beszerzett vegan mascarpone, ami nagyon finom, és könnyű vele dolgozni. A recept tej-, tojás-, cukor-, szója-, és gluténmentesen is elkészíthető.

 

Répatorta: 24 cm-es szilikon formában sütöttem

Hozzávalók:

30 dkg liszt (gm: Pennys sütményliszt/ Schar mix C)

10 dkg dió

25 dkg reszelt répa

1 csomag sütőpor

késhegynyi szódabikaróna

18 dkg barnacukor (4,5 dkg ¼ édesítő)

csipet só

fűszerek fahéj, szegfűszeg, szerecsendió

1 dl olaj

2 dl víz

1 narancs leve

 

Krém:

25 dkg mascarpone (Vegart/Schlagfix tejmentes)

3 dl habtejszín (Meggle decor vegan/Schlagcreme tejmentes)

1 narancs héja

ízlés szerint cukor

 

 

Előkészítem az alapanyagokat: a diót ha van időm száraz serpenyőben picit pörkölöm és ledarálom. A répát megpucolom és lereszelem. A narancs héját lereszelem (krémbe kell), a levét kifacsarom. Alapanyagokat kimérem.

A sütőt 180 fokra előmelegítem.

A száraz és nedves hozzávalókat külön edénybe belemérem, a répát a lisztbe forgatom. Majd ráöntöm a nedves hozzávalókat. A lisztek különbözően viselkednek, így előfordulhat, hogy kevesebb vagy több nedveség kell.

A tésztát beleöntöm a formába és 40 perc alatt készre sütöm. Tűpróbával ellenőröm. Ha kisebb formában készül, akkor a sütési idő is hosszabb, érdemes 160 fokon sütni akár 1 órán át.

Rácsra fordítottam és hagytam kihűlni, utána ketté vágom a tésztát.

 

Krém:

A mascarponét, tejszínt és a narancs héját habverővel kemény habbá verem, ízlés szerint lehet édesíteni. A Meggle cukrozott, így én most nem tettem bele több cukrot.

Sima végű dekorcsöves habzsákba teszem a krémet és a két lap között és a torta tetejére is így nyomom a krémet kis halmokba. Természetesen sima spatulával is rákenhető a krém.

Ha tetszett a recept, kövess Facebook-on és Instagram-on.

 

 

Megjegyzések