Joghurtos gyümölcsös süti (sütés nélkül)tej-, tojás-, glutén-, cukormentes, vegán


Gyors, egyszerű sütés nélküli süteményt készítettem, akár tortaformában joghurttortának is tökéletes. Megfelelő alapanyagokkal mentesen is elkészthető, így akár tej-, tojás-, glutén- és cukormentesen is, vegán életmódba beilleszthető. Én most tej- és tojásmentesen készítettem, Lidl Vaníliás kekszével, de természetesen más márkát is lehet használni, ami gluténmentes vagy cukormentes(Gullón) vagy ami nekünk bevált. A joghurt helyettesítésére Aldi mandulás krémet használok, nekem nagyon bevált sütemények, levesek esetében. Agar-agar esetén gyorsabb kötési idő igen kedvező, és vegán életmódba is beilleszthető. Bármilyen más gyümölccsel is el lehet készíteni, eper, málna, áfonya stb.

 

Hozzávalók: 20x30 cm-es formában készült

25 dkg keksz (bolti kekszet használok az allergiának megfelelően, Lild vaníliás keksz vagy Gullón)

1 dl tej (mandulatej)

 

1 konzev barack vagy nettó 50 dkg friss barack

 

40 dkg natúr joghurt (Aldi bio fermentált mandulás krém)

3 dl növényi habtejszín (Meggle decor vegan, Schlagcreme, kókszkrém)

4 ek cukor vagy 1 ek ¼ édesítő

1 dkg zselatin vagy agar-agar

1 tk vanília aroma

 

 

Elkészítés:

A kekszeket egymás után belemártom a mandulatejbe, és a tál aljára helyezem 2 sorban. Csak rövid idegi hagyom a tejben, mert nagyon megpuhul és szétesik szeleteléskor.

A barackot kimagozom, megtisztítom és gerezdekre vágva a kekszre helyezem.

A joghurtot a cukorral, vaníliával és a zselatinnal összemelegítem a tűzhelyen. Ne forrjon. félrehúzom és hagyom picit hűlni. A tejszít felverem. Natúr tejszínnel esetén előfordul, hogy csak habfixálóval lehet habbá verni.

A joghurtot és a tejszínt összekeverem, érdemes kóstolni, ha szükséges, még érdemes édesíteni. Én a cukrozott Megglét használtam, így nekem elég édes volt a krém. Egy kicsit folyós krémet kapok, amit óvatosan a barackra öntök. Egy éjszakán át hűtöm, másnap szeletelhető.





Ha tetszett a mentes recept, kövess Facebook-on és Instagram-on.

Megjegyzések