Tejberizs torta ribizlivel tej-, tojás-, glutén-, cukormentes, vegán




Ismét egy finom nyári receptet kaptam, amit el is készítettem mentesen. Mindenki saját magára szabhatja, így lehet tej-, tojás-,glutén-, cukormentes, vegán. Igazán jót tesz neki a savanykás gyümölcs és a kakaós keksz. Még a sütőt sem kell bekapcsolni, de a főzőlapot igen, mégis szuper nyári desszert. Könnyen és gyorsan elkészíthető.

 

Tejberizs torta ribizlivel: 22 cm-es tortaformához

 

Kekszes alap:

25 dkg kakaós darált keksz  (győri édes kakaósat használtam, de Gullón gluténmentes keksz is megfelelő vagy saját készítésű)

7 dkg darált mogyoró

15 dkg olvasztott tejmentes vaj (Liga, vega Ráma)

 

Tejberizs:

16 dkg rizs (ha van kerekszemű)

7 dkg cukor vagy 1,5 dkg ¼ édesítő

7,5 dl növényi tej (mandula)

egy kupak vanília aroma,

fél citrom reszelt héja

4 dl habtejszín

1 zselatin expressz vagy agar-agar (1 dkg)

 

Gyümölcsös réteg:

gyümölcs (ribizli)

1 tortazselé

2 dl almalé

 

A kekszet és a mogyorót késes aprítóban ledarálom. Közben megolasztom a vajat, hozzákeverem a kekszhez. Tortaforma aljába szórom, majd egy pohár aljával belenyomkodom, hűtőbe teszem.

 

Átmosom a rizst és a tejjel felteszem főzni teflonos edénybe, nehogy leégjen. Mikor puhul, hozzáteszem a cukrot, vaníliát és a citromot. Teljesen puhára főzöm és kihűtöm. Két módszerrel szoktam ezt, vagy vízfürdőbe teszem és kevergetem, vagy nagy tálcán szétterítem és hagyom kihűlni, néha átkeverem.

Miután már nem meleg, felverem a tejszínt habbá és hozzákeverem a tejberízst. Vigyázat, ha túl meleg a rizs, akkor folyós lesz a tejszín. Én így jártam, így egy zacskó expressz zselatint kevertem hozzá. Ha agar-agarral dolgozunk,akkor azt kevés folyadékban kell feloldani, melegíteni és hozzákeverni.

Ismét hűtőbe teszem, hogy jól kidermedjen.

A gyümölcsöt (én ribizlit)megmososm, ha kell feldarabolom és a rizsre teszem.

A tortazselét az almalével (esetleg vízzel) felmelegítem és óvatosan a gyümölcsre öntöm, szintén hagyom megderedni. Én szeretelés előtt egy éjaszkára a hűtőbe tettem.

Megjegyzések