Fahéjas csiga tej- és tojásmentesen, vegán

 



Isteni illatos fahájas csigát készítettem tej és tojásmentesen. Pillanatok alatt elfogyott, így szerintem legközelebb dupla adagot készítek. Nagy kedvencem, de szerencsére gyermekeim is imádják. Csak egyszer hajtogattam, így annyira nem időigényes, mégis finomabb, mint egy sima kelt tészta. Korábbi kakaóscsiga receptem hagyományos hajtogatós bundel tészta, ez annál könnyebb és gyorsabb.

Próbáljátok ki mentesen, mivel tej és tojás sincs benne, vegán a recept.

 

Hozzávalók: kb 20 darabhoz

 

Tészta:

45 dkg liszt (ebből 10 dkg tk liszt volt, a többi Bl 55)

4 dkg friss élesztő

8 dkg olvasztott tejmentes margarin

5 dkg cukor

csipet só

2,5 dl növényi tej (mandula)

 

Töltelék:

15 dkg nagyon puha tejmentes margarin

8 dkg porcukor

1 ek fahéj

 

A langyos tejbe morzsolom az élesztőt, egy evőkanál cukorral felfuttatom. Közben megolvasztom a margarint. Keverőtálba mérem a lisztet, sót és cukrot, ráöntöm a margarint és az élesztős tejet. Alaposan kidagasztom. Minden liszt másképp viselkedik, így előfordul, hogy több liszt, vagy tej szükséges a tésztába. De legyünk türelmesek, összeáll a tészta. Ruganyos tésztát 1 órára langyos helyre teszem, és hagyom megkelni.

1 óra elteltével szilikonlapra teszem, jól átgyúrom és téglalap alakúra nyújtom (30x40cm).Elkészítem a tölteléket, picit megmelegítem mikróban a margarint, de csak puha legyen. A töltelék felét felhasználom: lekenem vele a kinyújtott lapot, majd megszórom a fahéjjal és a cukorral.

A tésztát a rövidebb oldal mentén 3 részre osztom, alulról 1/3-ot felhajtok,majd erre a felső 1/3-ot hajtom. Egy hosszú csíkot kapok, így kétoldalról is behajtom, először jobbról1/3-ot, majd balról 1/3-ot.

5 percre pihentetem. Nekem nagyon puha volt a margarin, folyt, így én a hűtőbe tettem, ha nincs ilyen probléma maradhat szobahőmérsékleten.

Utána ismét kinyújtom 30x40 cm nagyságúra a tésztát és ismét megkenem a maradék margarinnal megszórom fahéjjal és cukorral. A hosszabb oldalánál fogva szorosan feltekerem, és kb 2ujjnyi vastag szeletekre vágom. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom őket, picit lelapítom. Hagyom ismét kelni, de mivel éhes volt a család, így kb 10-15 percig tartott csak. előmelegítem a sütőt 200 fokra.

200 fokon 5 percig, majd 170 fokon 20 percig sütöm. Porcukorral tálalom.


Ha tetszett a mentes recept, kövess Facebook-on és Instagram-on.

 


Megjegyzések