Céklatorta csokival tej-, tojás-, cukor- és gluténmentesen is





Barátnőm hagyományos céklatorta receptjét mentesítettem. Mindig jót tesz a répa, alma, vagy sütőtök egy tésztának. Könnyű, zamatos és puha marad tőle. Magamtól a céklát sosem próbáltam volna ki, de mindig is annyira dícsérte ezt a tortát. És tényleg nagyon finom, egyáltalán nem lehet érezni a cékla ízét. A sütéstől kicsit karamellizálódik, így édeskés ízt ad hozzá. Köszönet a receptért Mariannak:)! 

A recept tej-, tojás-, cukor-, és gluténmentesen is elkészíthető. 


Hozzávalók: 24 cm-es formához

20 dkg liszt (gm:Pennys liszt)

15 dkg cukor (nekem fele barna) vagy 4 dkg 1/4 édesítő

1 csomag sütőpor

5 dkg kakaó

25 dkg cékla

2 dl olaj

2 dl növényi tej


15 dkg étcsoki

2 dl növényi habtejszín (Meggle decor vegan)


A céklát nagy lukú reszelőn lereszeltem, majd 180 fokon 30 perc alatt puhára sütöttem. Hagytam kihűlni. 

A száraz hozzávalókat egy edénybe kimértem és beleforgattam a céklát. A nedves hozzávalókat is összemértem, majd fokozatosan összevegyítettem a száraz alapanyagokkal. A lisztek máskép veszik fel a folyadékot. Sűrű, ragacsos tésztát kaptam, amit szilikon formába öntöttem. 180 fokon 30 perc alatt készre sült. Mivel nagy volt a formám, így kicsit lapos lett. Ha kisebb formában készül, akkor a sütési idő nő, érdemes tűpróbával ellenőrizni. 

Kifordítva a formából hagytam kihűlni a sütit. 

Elkészítettem addig a csokoládé mázat. A tejszínt mikróban felmelegítettem, majd az apróra vágott csokit hozzáöntöttem. Pár percre magára hagytam, majd botmixerrel összekevertem. Így a leggyorsabb és egyenletesebb elkeverni. De botmixer nélkül is működik.  Pár percre félretettem, hogy sűrűsödjön, majd  ráöntöttem a tortára.

Szépre szilárdul a teteje és könnyen szeletelhető. 

Ha tetszett a recept, kövess Facebook-on és Instagram-on.

Megjegyzések