Vaníliás mandulatorta ropogós karamell réteggel tej-, tojás-, és gluténmentesen


 


Kisfiam harmadik születésnapjára készítettem ez a tortát. Lassan egy éve nagy kedvence Villám Mcqueen, így nem úsztam meg, hogy tortában is elkészüljön. Nem volt egyszerű, szerencsére kicsinyített másolata végig velem volt a konyhában. Unidec fondanttal burkoltam és ostyával díszítettem. A torta ízre hirtelen ötletből született. Valíniás és mandulás. Hogy a textúrák is keveredjenek, egy ropogós mandulás karamella réteg is került a krémbe.

Hozzávalók: kb 10 szeletes torta

Tészta:

20 dkg liszt bl55 vagy gm (Miklós universal)

10 dkg mandulaliszt

1 csomag sütőpor

késhegynyi szódabikarbóna

csipet só

16 dkg cukor

2 ek almaecet

1 dl olaj

3-4 dl víz

 

Krém:

2 vaníliás pudingpor

6 dl növényi tej (mandula)

mk vanília őrlemény

3 dl tejszín (Meggle decor vegan)

ízlés szerint cukor

 

Ropogós réteg:

20 dkg cukor

8 dkg őrölt mandula

 

Először a ropogós réteget készítem el. A cukrot egy teflonom edényben melegítem, karamellizálom. Mintha dobos tetőt készítenék. Óvatosan, aranybarna legyen, nehogy megégjen, mert akkor keserű lesz. Amit kész a karamell a mandulát belekeverem és egy sütőpapírra kiöntöm hűlni. Óvatosan, nagyon forró. Amikor kihűlt alaposan összetöröm apró darabokra.

Tészta: sütőt 160 fokra előmelegítem. A tésztához a száraz és nedves hozzávalókat külön összekeverem, majd összevegyítem. A vizet adagolva adom hozzá, mert a liszt minősége határozza meg, mennyi nedvességet vesz fel. Van, hogy többet, van, hogy kevesebbet. Mivel nem hagyományos tortaforma készült, így egy nagy tepsibe öntöttem, amit előtte sütőpapírral béleltem. 30 perc alatt készre sült.

 Krém: a pudingport a hagyományos módon a növényi tejjel és a vanília őrleménnyel felfőzöm sűrűre és hagyom hűlni. Ilyenkor egy nagy műanyag edénybe öntöm, jól elterítem és lefedem, hűtőbe teszem. Akár tálcán is lehet, csak légmentesen fedjük a tetejét, mert bőrösödik.

A kihűlt pudingra ráöntöm a tejszínt, botmixerrel egyneművé keverem, majd habverővel folytatom, amíg a krém állagot elérem. Én nem édesítettem, mivel a Meggle cukrozott, de porcukorral lehet ilyenkor.

 

Betöltöm a tortát: Akár tortának, akár szeletelhető sütinek is készíthető.

Tészta, vékony krém, ropogós mandulás karamellt szórok rá, majd krémmel fedem. Ismét a tészta következik, krém, ropogós és krém. + tészta nekem a tetején.

 

Én formára vágtam és fondanttal (Unidec) borítottam. A torta és a fondant közé margarin és csokoládé keveréke került.

10-15 dkg étcsokit mikróban 4 perc alatt, percekét kevergetve olvasztok. Miután megolvadt,  folyamatos keverés mellett 25 dkg margarint keverek apró kockákkal adagolva. Ezzel kenem körbe a tortát. 2 rétegben sima alapot képzek a fondantnak. A hűtőben keményre dermed. Burkolás előtt picit vizes ecsettel körbe kenem a csokikrémet, így a fondant tökéletesen tapad.

 Ha tetszett a recept, kövess Facebook-on és Instagram-on.







 



Megjegyzések