Gomba keksz tej-,tojás- és cukormentesen is

 


Ismét egy gyerekbarát kekszet hoztam, de mi felnőttek is nagyon szeretjük. Sima vaníliás keksz, azonban csiperke gombára hasonlító alakja miatt nálunk nagy kedvenc. Pedig én személy szerint a gombát nem szeretem. A keksz könnyen, akár gyerekekkel is elkészíthető. A recept tej-,tojás- és cukormentes.  Nassolda oldala inspirálta.

 

Hozzávalók: 32 db gomba készült

25 dkg puha vaj/tejmentes margarin (Liga, Vénusz)

15 dkg porcukor (3,5 dkg ¼ édesítő)

1 tk vanília kivonat

45 dkg liszt

15 dkg keményítő

1 sütőpor

1 dl növényi főzőtejszín (Alpro rizs nekem)

cukormentes kakaópor

 

A sütőt 200 fokra előmelegítem.

A lisztet, keményítőt és sütőport összekeverem, majd a margarint elmorzsolom benne. A többi hozzávalót is belekeverem. A tejszínt folyamatosan adagolom, előfordulhat, hogy kevesebb vagy több szükséges a tésztához. Egynemű, nem morzsolódó tésztát kell kapnom.

Két tepsit sütőpapírral kibélelek, és diónyi gombócokat formázok a tésztából. Egy üres vanília aroma csavaros üveg száját kakaóporba mártom és alaposan belenyomom a gomócok közepébe. Minden egyes művelet után ismét a kakaóporba mártom. Cuki csiperke gomba formák jönnek létre. Előmelegített sütőben 10-05 perc alatt készre sütöm.

A keksz a keményítő miatt tartja az alakját, nálunk a gyerekek nagy kedvence.



 Ha tetszett a recept, kövess Facebook-on és Instagram-on.

Megjegyzések