Csörögefánk tej-, tojás-, cukor- és élesztő mentesen

 


Itt a fánk szezon, ilyenkor többet sütök, mit az év többi részében. A hagyományos szalagos fánk receptet már korábban leírtam, így most egy gyorsabb, ropogós változatot hoztam. Mivel sütőpor van benne, így sokkal hamarabb elkészül, mint a hagyományos. Érdemes egészen vékonyra nyújtani, hiszen a sütőpor dolgozik, megemelkedik a tészta, de mégis ropogós lesz. Nekem fahéjas porcukorral ízlik a legjobban, de persze lekvárral, csokival is finom.

A recept tej-, tojás-, cukor-, és élesztő mentes

 

Hozzávalók:

50 dkg liszt

4 ek porcukor (1 ek ¼ édesítő, DW)

1 csomag sütőpor

csipet só

12 dkg puha vaj/tejmentes margarin (Liga, Vénusz)

2 dl főzőtejszín (Aplro)

Fűszerek: őrölt vanília és citrom héja

 

olaj/kókuszolaj a sütéshez

 

A száraz hozzávalókat egy edénybe mérem, beleteszem a margarint és fokozatosan a főzőtejszínt és összegyúrom. Nekem kb egy evőkanálnyi maradt belőle a tejszínből, a liszt határozza meg, pontosan menyit vesz fel a tészta. Szép ruganyos legyen, ha szakad, akkor egy kis olvasztott margarin mehet bele. 15 percre letakarva pihentetem a tésztát.

Vékonyra kinyújtom, fontos, hogy téglalap alakúra, így kevés lesz a leeső darab. Kb 3 ujjnyi vastag csíkokat vágok derelyevágóval (lehet késsel is) és átlósan vágva rombusz alakokat készítek a tésztából. A közepén hosszanti, kb 1,5 cm vágást ejtek. Ezen az egyik csúcsot átbújtatom, így alakul ki a forma. Ezt videón meg tudjátok nézni.

Forró, bő olajban aranybarnára sütöm, fahéjas porcukorral, levárral tálalom.




Ha tetszett a recept, kövess Facebook-on és Instagram-on.

Megjegyzések