Rigó Jancsi szelet tej-, tojás-, cukor-, és gluténmenetesen, vegan

 

Hagyományos cukrász szeletet hoztam a Rigó Jancsit. Nagyon mutatós, vastag tejszínes krémmel, csokival a tetején. Meglepően gyorsan és egyszerűen elkészthető. A cukrászkönyvben szereplő receptet dolgoztam át, azonban legközelebb trüffel krémmel készíteném. (korábban csokitorta néven megtalálod) Könnyen mentesíthető a recept, a szokásos tésztát használtam hozzá, amit tortákhoz szoktam. A recept tej-, tojás-, cukor-, gluténmentes, vegan.

 

Hozzávalók:

Ebből a mennyiségből 15 db 5x5cm-es szelet lesz

Tészta:

35 dkg L55 liszt (gm: Schar mix C, Penny palacsinta, stb)

2 dkg cukrozatlan kakaópor

16 dkg cukor (4 dkg 1/4 édesítő)

1 csomag sütőpor

késhegynyi szódabikarbóna

csipet só

2 ek almaecet

1 dl olaj

3-4 dl víz

 

Krém:

5 dl tejszínhab (Meggle Decor Vegan, Schlagfix Schlacreme)

5 dkg cukrozatlan kakaópor

Ízlés szerint porcukor/édesítő

 

Teteje:

10 dkg étcsoki

 

A sütőt előmelegítem 160 fokosra. A már szokásos módon elkészítem a tésztát. A száraz és nedves hozzávalókat külön összekeverem, majd összeöntöm és kézi haberővel csomómentesen összedolgozom. Vigyázat, a különböző lisztek másképp veszik fel nedvességet, így az utolsó 1 dl vizet csak a végén adom hozzá, ha szükséges, Muffin állagú tésztát készítek.

Egy nagy gáztepsit kibélelek szilikonos sütőpapírral és egyenletesen elterítem benne a tésztát. 30 perc alatt készre sütöm. Hagyom teljesen kihűlni. A tésztát a hosszabbik oldalánál kettévágom. Két egyenlő lapot kapok, az egyik lesz az alja, a másik a teteje.

 

Elkészítem a krémet, a tejszínt robotgéppel kemény habbá verem, amikor már majdnem kész, akkor óvatosan, kis adagokban a kakaóport (átszitált) hozzáadom. Ekkor alacsonyabb fordulaton keverem, különben a kakaópor felhő felszáll J. A krém már el is készült. Az alsó lapra szépen egyenletes vastagságban rásimítom a tésztára.

A felső lapot csokival bevonom. A kocsit apró darabokra töröm és vízgőz felett vagy mikróban 4x1 perc alatt, közben megkeverve felolvasztom. Melegen a felső tészta rétegre borítom és elegyengetem. Én csúcsos habkártyával mintáztam a tetejét.

 

Ahhoz, hogy szép, egyforma szeletek készüljenek, az alábbi módon vágtam fel a süteményt.

A krémes és a csokis tésztát is, külön a hűtőbe teszem dermedni.

A megdermedt csokis tésztát, forró vízben áztatott, majd letörölt, száraz késsel 5x5 cm-es négyzetekre vágom. Minden vágás után vízbe mártom és törlöm a kést, így szép lapok készülnek. A négyzeteket felsorakoztatom a krémes tésztára. Ismét a forró késsel a négyzetek mentén az egész sütemény felvágom kockákra.

 Ha tetszett a recept, kövess Facebook-on és Instagram-on.

 

Megjegyzések