Kókusz szelet, kókuszkocka tej-, tojás- és gluténmentes




 Gyors kókuszkockát szerettem volna készíteni, nem pont úgy sikerült, ahogy elterveztem. Túl nagy volt a tepsi, így lapos lett a tészta. Sebaj, ketté vágtam és egy kókuszos krémmel megtöltöttem. A máz sem veszett kárba, mindenhol meglocsoltam vele a tésztát, még a krémet is. Szerintem nagyon finom lett, igazán kókuszos, és jó édes.

Tej-, tojás- és gluténmentesen recept.

 

Hozzávalók:

Tészta:

30 dkg liszt (gm lisztkeverék: Penny, Schar mix c)

10 dkg kókuszliszt

25 dkg cukor

2 csomag sütőpor

3 ek méz

10 dkg olvasztott vaj/tejmentes margarin (Vénusz, Liga)

3,5 dl tej (növényi)

 

A nedves és száraz hozzávalókat külön összekeverem, majd összevegyítem. Sütőpapírral bélelt tepsiben öntöm. 170 fokon 30 perc alatt készre sütöm. Én nagy gáztepsit használtam, így kókuszkockának lapos lett. Egy kisebb tepsiben akár kocka alakot is elérhetünk szeletelés után.

Miután kihűlt a hosszabbik oldalánál félbevágom.

 

Máz:

20 dkg vaj/tejmenetes margarin

4 dkg kakaópor

1 dl tej (növényi)

2 kupak rumaroma

kókuszreszelék

 

Az összes hozzávalót összeforralom, az alsó lap tetejét megkenem vele, hűtőbe teszem

Ha kocka készül, akkor a tésztát egyenlő kockákra vágom. Egyesével beleforgatom alaposan a meleg mázba, majd kókuszreszelékben meghempergetem őket.

 

Kókuszkockánál a krémre nincs szükség.

 

Krém:

3 ek liszt/gm keményítő

4 dl tej (növényi)

25 dkg vaj/tejmenetes margarin

20 dkg porcukor

10 dkg kókuszreszelék

 

A lisztet/keményítőt összefőzöm a tejjel, majd hideg vízfürdőben kihűtöm. A szobahőmérsékletű margarint habosítom a porcukorral, belekeverem a kókuszreszeléket, majd a kihűlt krémmel.

 

A kakaómázzal megkent lapra halmozom a krémet, rácsepegtetek a mázból. Ráteszem a másik tésztát. Érdemes hűtőbe tenni 1 órára, hogy a krém megdermedjen. Én előtte ráöntöttem a kakaómázat, kicsit le is folyt. Ismét hűtőbe teszem dermedni. Ha a kakaómáz megdermed, újra lehet melegíteni.

Díszítésnek a tetejét megszórom kókuszreszelék.


Ha tetszett a recept, kövess Facebook-on és Instagram-on.

Megjegyzések