Sütőtökös muffin, csokis cupcake tej-, tojás-, szója-, cukor-, és gluténmentesen, vegan

 




Lassan megérkezik az ősz, bár az időjárás még nem ezt mutatja. Már lehet kapni a boltokban sütőtököt. Én nagyon szeretem, azonban a család nem eszi meg, csak ha elrejtem valamiben. Egyedül megenni nem tudtam, így muffinba sütöttem a maradék megsütött tököt. Senkinek nem tűnt fel, hogy mi is van benne, kérezés nélkül megették. Reszelt répával, almával is működik a recept, viszont változhat mennyi nedvességet vesz fel a tészta.

A recept tej-, tojás-, szója-, cukor-, és gluténmenetes, vegan.


Hozzávalók: közepes formában 16 db készült nekem

30 dkg sütőtök

25 dkg liszt (gm Schar Mix C, vagy bármilyen édességnek való lisztkeverék)

15 dkg cukor/barnacukor (4 dkg 1/4 édesítő)

1 csomag sütőpor

Késhegynyi szódabikaróna

csapott tk fahéj

½ mk szegűszeg

½ mk szerecsendió

1,5 dl tej (növényi)

1 dl olaj /kókuszzsír

 

Muffin:

A sütőtököt feldarabolom, kimagozom, és kb 1 óra alatt sütőben lefedve puhára sütöm 200 fokon.

30 dkg sütőtököt villával összetörök belőle. Rémérem a száraz hozzávalókat. A nedves hozzávalókat egy másik edényben összekeverem és összevegyítem őket. Különböző lisztek másképp veszik fel a folyadékot, így lehet, hogy több növényi tejre lesz szükség.

Sűrű tésztát kapok, amit kanállal muffin papírral bélelt sütőbe kanalazok.

200 fokon 20 perc alatt készre sütöm alsó-felső sütésen.

A legjobb állaga akor lesz a muffinnak, ha sütőből kivéve azonnal kieveszem a muffin sütőből a papír segítségével egy tálcára teszem. Itt egyenletesen szárad/hűl, nem lesz nedves a tészta és a papírból is szépe kijön miután kihűlt.

Krém:

1 tábla étcsokoládé

2 dl tejszín (Meegle decor vegan, Schlagcreme)

 

A tejszínt mikróban vagy tűzhelyen felmelegítem, az étcsokoládé kockákat beleteszem és elkeverem. Minimum 4 órára a hűtőbe teszem. Habverővel tejszín állagúra felverem, habzsákba töltöm, díszítem. A képen 1M díszítő csővel dolgoztam.


Ha tetszett a recept, kövesd bejegyzéseimet Facebook-on és Instagram-on.

Megjegyzések