Fordított szilvás pite tej-, tojás-, szója-, és gluténmentesen

 


Bevásárolni voltam, és megláttam egy cuki, csajos, rózsaszín szilikon piteformát. Persze nem tudtam a boltban hagyni, így jött velem haza. Azonnal el is mosogattam, már csak az volt a kérdés, mit lehet benne sütni. Korábban láttam egy fordított pite képét valahol, így fordított szilvás pite készült. A receptet pedig improvizáltam hozzá. Mivel nem szeretem a csak tészta és gyümölcs sütiket (túl száraz), így egy vaníliás réteg került a kettő közé. Lehet, legközelebb dupla adagot teszek, minél krémesebb legyen. Így is isteni, könnyen és gyorsan elkészíthető, a sütéssel együtt 45 perc alatt. Igazi őszi sütemény tej-, tojás-, szója-, és gluténmentesen. Cukor viszont van benne bőven. Most szilvából készült, de körtével, barackkal, almával is el tudom képzelni a pitét.

 

Fordított pite: 24 cm-es kerek szilikonformát használtam

Gyümölcsös réteg:

70 dkg szilva/körte/alma

Vaj /növényi margarin (Liga/Vénusz)

3 ek barnacukor

fél tk fahéj

fél mk szegfűszeg

 

Pudingos réteg:

1 csomag vanília pudig

3 ek barnacukor

5 dl növényi tej

 

Tészta:

15 dkg zabpehelyliszt (gm)

15 dkg mandulaliszt

20 dkg vaj/növényi margarin

10 dkg porcukor (akár barna)

fél tk fahéj

 

Elkészítés:

Gyümölcsös réteg:

Megmosom, kimagozom és 8 részre vágom a szilvákat, rászórom a fűszereket és 1 ek barnacukrot, összeforgatom. Szilikon formát használok, körbe kenem margarinnal és 2 ek barnacukrot szétszórok azalján. Erre ráhalmozom a szilvákat.


Pudingos réteg:

A pudingport csomómentesre keverem a növényi tejjel és a cukorral, majd a tűzhelyen felfőzöm. Még forrón ráöntöm a szilára, elsimítom.

 

Tészta:

Az összes hozzávalók kézzel, késes aprítóval, vagy vajkrém keverő lapáttal összedolgozom. Nekem nem kellett hozzá plusz folyadék, szépen összeállt a kezem melegétől. A forma méretével megegyező kör alakúra nyújtom és a sodrófa vagy szilikonlap segítségével ráteszem. Villával pár helyen megszurkálom a tetejét. 180 fokos sütőben 30 perc alatt készre sütöm. Amikor már nem annyira forró, tányér segítségével a talpára fordítom, de a formát csak már akkor vettem le, miután langyos volt. (féltem, hogy forrón szétesik).

Vanília fagyival, vagy tejszínnel is lehet fogyasztani, de szerintem önmagában is megállja a helyét.

 




Ha tetszett a recept, kövesd bejegyzéseimet Facebook-on és Instagram-on.

 

 

 

Megjegyzések