Fekete-erdő torta2 tej-, tojás-, glutén- és cukormentesen

 



Ebben a tortába se tej, tojás, glutén és cukor sincs. Egyedül a fondantban van cukor, viszont glutén nincs. Fekete-erdő torta készült meggy zselével és két féle krémmel. Nagy kihívás ennyire mindentől mentes tortát készíteni. A hagyományos ízeket és állagokat próbálok elérni, kis kompromisszumok azonban szükséges kötni. A gluténmentes lisztnek sose lesz búzaliszt íze. A tojás mentes piskóta sose lesz annyira könnyed, levegős. De azon vagyok, hogy a legjobb állagokat/ízeket elérjem. Most is változtattam, almaecet került a tésztába és adott egy könnyedséget neki.

 

Hozzávaló: 18-20 cm torta forma

Tészta:

35 dkg liszt (gm: 12,5 dkg rizsliszt és 12,5 dkg Schar Mix C)

2 ek cukrozatlan kakaópor

16 dkg cukor vagy 4 dkg ¼ édesítő

késhegynyi szódabikarbóna

1 csomag sütőpor

1 dl olaj

4 dl víz

2 ek almaecet

 

A sütőt előmelegítem 160 fokra, közben elkészítem a tésztát. A száraz és nedves hozzávalókat összekeverem majd összevegyítem. Változó mennyi nedvességet vesz fel a tészta, fokozatosan keverem hozzá. Muffin állagú tésztát kapok. Alul sütőpapírral bélelt tepsiben kisütöm. A legszebb lapok akkor lesznek, ha 3 részletben, így 3xkb 30 perc. Egyben kb 1 óra, tűpróbával ellenőrzöm. Hagyom kihűlni, majd 3 lapra vágom, ha szükséges.

 

Krém:

4 dl lehűtött habtejszín (Schalagfix/kék cukormentes/ vagy Meggle decor vegan)

(2 habfixáló)

1 tábla étcsokoládé (mentes)

¼ édesítő

30 dkg meggy (friss vagy kopót)

1 kis zacskó zselatin

 

Két féle krémet készítek, egy csokisat és egy simát. A tejszínt elfelezem, az egyiket felmelegítem (ne forrjon) és belekeverem a csokit, amíg elolvad. Ha cukormentes tejszínt használok, akkor édesítem, ha cukros, akkor nem szoktam, de ízlés kérdése. Ennek a krémnek kb 4 órát a hűtőben kell dermedni. Én előző éjszaka el szoktam készíteni, és reggel használom fel.

Felverem a krémeket külön, csak a sima tejszínt és külön a csokis tejszínt. Schlagix-hez habfixálót használok, Meggléhez nem szükségs.

A meggyet felfőzöm és pürésítem, ha kell édesítem, de szerintem a savanykás íz passzol a krémhez. Majd 1 zacskó zselatinnal még picit melegítem, nem forralom. Hagyom hűlni, amikor látom, hogy sűrűsödik, összeállítom a tortát.

 

Visszateszek a tortakarikába 1 tésztalapot, megkenem a meggyzselé felével, rákenem a csokis krémet. Mehet a következő tészta, rá a meggyzselé, és végül a tejszínes krém, és az utolsó tészta.

1-2 órát hűtöm, majd éles késsel körbe vágom szorosan a karika mellet, és leemelem róla.

 

Díszítés:

Fondant alá étcsoki és margarin keveréke kerül. Ez a recept egy fb csoportból való.

10 dkg étcsokit mikróba felolvasztok 4x 1 perc alatt.

15-20 dkg szobahőmérsékletű vajat/margarint(Liga, Venusz) apránként belekeverek. Habosítom. 2x körbe kenem a tortát a krémmel, a hűtőben keményre dermed. Fondant burkolás előtt picit nedves ecsettel körbe kenem, hogy tapadjon rá.

 


Megjegyzések