Csipke zselatinból, tej-, tojás-, és gluténmentesen

 


A cukorcsipke kivitelezésével voltak eddig gondjaim. A boltban kaphatók tartalmaznak általában tojás származékot, ami nekünk kiesik. A legtöbb interneten elérhető recept szintén tojásfehérje az alapja. Nagyon megörültem, amikor egy cukrász csoportban hosszas keresés után találtam meg a receptet. Tej-, tojás-, és gluténmentes a recept.

Szilikon csipkeformák webshoopban, cukrász boltokban beszerezhetők, én Kínából rendeltem.


Hozzávalók:

10 g zselatin

5 ek hideg víz

1,5 ek porcukor

1,5 ek keményítő (kukorica)

 

A zselatint beáztatom hideg vízbe, ha fehéret szeretnék, akkor titániumot teszek bele, ha színeset, akkor pici ételfestéket.

Amikor a zselatin megduzzad, belekeverem a porcukrot és a keményítőt. Mikróba teszem, és melegítem, csak rövid időre, inkább többször, nehogy túlforraljam. Tejszerű állagot kapok.

Melegen gyorsan a szilikonra öntöm, gyorsan lehúzom a felesleget. Miután picit megdermed nedves szivaccsal letörlöm a felesleget, mert különben pókhálós lesz.

Következő használat előtt újra melegítem, mert gyorsan köt, ha szükséges pár csepp vizet keverek hozzá.

Nekem 8-10 óra kellett szobahőmérsékleten, hogy szépen le tudjam szedni. Majd kipróbálom sütőben, télen radiátoron. Reggel megcsináltam, délután leszedtem. Azután a következőt este csináltam meg és reggel szedtem le. Pár nap alatt keményre dermed, így használat előtt érdemes zacskózni.

A friss csipkének gumi szerű állaga van, de szépen vágható ollóval. Picit nedves ecsettel tettem fel a fondantra.

Megjegyzések