Citromos-bodzás torta vaníliás tésztával (tej-, tojás-, és gluténmentesen)





Igazán frissítő, hűsítő nyári ízeket sikerült kreálnom. Nagyon dominál a citrom, finoman megjelenik a bodza. Petra nagylányom kérte ezt az ízvilágot ballagási tortának, és nagy lelkesen készítettem. Tej-, tojás-, és akár gluténmentesen is elkészíthető. A külső színek a torta belsejében is megjelennek, ételfestéket tettem a tésztába, így teljesen összehangban van.

Több díszítő technikát is kipróbáltam, a külsején stencilezéssel készült a minta, a tetejét zselatin gömbök díszítik. A burkolókrém egy margarinos, a svájci vajkrémre hasonlít, csak vegan.


Hozzávalók: 22 cm-es tortaformához 4 laphoz

Tészta:

2x20 dkg liszt (gm Schar mix c)

2x10 dkg cukor

2x fél csomag sütőpor

2x 0,5 dl olaj

2x 2 dl víz

2x 1 kupak vanília aroma

2x 2 csepp ételszínezék (fractal), nekem sárga és piros

 

Krém:

2 csomag vanília pudingpor

1,5 dl frissen facsart citromlé

1 dl bodzaszörp (saját készítés)

3 dl víz

25 dkg margarin (tejmentes Liga, Vénusz)

porcukor ízlés szerint, kb 4 ek volt nekem

 

A sütőt 160 fokra előmelegítem.  4 lap tészta készül, ezt 2 részletben sütöm meg. Kétszer keverem ki a tésztát. A száraz és nedves hozzávalókat külön összekeverem, majd összevegyítem kézi habverővel. Muffin állagú tésztát készítek. Kétféle ételfestéket teszek bele.A két tortaforma alját kibélelem barna sütőpapírral, majd beleöntöm a tésztát. 30-40 perc alatt készre sütöm, tűpróbával ellenőrzöm.

Megvárom, míg kihűlnek és ketté vágom a tésztákat, így 4 lapot kapok.

 

Elkészítem a krémet: A pudingport felőzöm a citromlével, bodzaszörppel és a vízzel és felfőzöm sűrűre. Hagyom kihűlni. A margarint habossá keverem a cukorral robotgép segítségével. A két krémet összekeverem.

A lapokat betöltöm a krémmel, akár kívülről is ezzel bekenhető a torta.

 

Burkoló krém:

Én most egy új burkolókrémet próbáltam ki, YouTube-on találtam:

25 dkg margarin

12 dkg porcukor

40 ml víz

1 tk aroma

A szobahőmérsékletű margarint habosra keverem robotgéppel vajas fejjel kb 5 percig. Addig a porcukrot és a vizet összekeverem, ha csomós lett, akkor leszűröm. Beleötöm az aromát. A habosított margarinhoz óvatosan, lassan csorgatom hozzá és 10 percig folyamatosan keveri a gép. Hasonló állagot értem el, mint a svájci vajkrémnél. Ételfestékkel (fractal) színeztem. Könnyen körbekentem a tortát és díszítettem a krémmel, ehhez ebből a krémből 1,5 adagra volt szükségem a 22 cm-es tortához.

Egy kevés krémet piros ételfestékkel színeztem, a többit sárgával. Vásároltam stencilt (műanyag sablon szép mintával) és a már jól dermedt sárga krémre a stencil segítségével felvittem a pirosas krémet, majd a felelsleget lehúztam, és a mintázót is. Így kaptam a torta küső díszítését.

A tetején 2D dekorcsővel készítettem el a rózsákat.

Zselatin gömbök:

4 teáskanál zselatin

4 teáskanál víz

ételfesték

 

A zselatint és a vizet csomómentesre keverem, majd mikróban 20 másodperc alatt melegítem, két részletben szépen összemelegedett, egynemű folyékonnyá vált. Egy csepp ételszínezékkel színezem. A vízbomba lufikat felfújom, majd belemártom és lecsöpögtetem, és felakasztva hagyom száradni több napig. A véggén kivágom a lufi tetejét és kiszedem belőle.



Megjegyzések