Köles rudi, azaz a mindenmentes túrórudi




Tej-, tojás- és akár gluténmentes hamis túró rudit készítettem. Az ételallergiát a lányomnál 5 éves korban fedeztük fel, így nagyon hiányzott neki a túró rudi. Gesztenyés rudat lehet kapni, de nem ugyan az. Nem olyan régen megjelent mentes rudi is, azonban 1 helyen tudom megvenni, horror áron, és nem eszik meg a gyerekek, így inkább nem vettem többet.

A köles rudit elkészítettem és azonnal hármat meg is ettek. Engem meggyőzött, hogy megtaláltam a legjobb alternatívát. Saját ízlésünkre tudjuk szabni, a még meleg kölest szabadon lehet édesíteni, vagy citrommal savanyítani, esetleg több vaníliát tenni bele.

A hozzávalók a kölesgombóc alapanagainak a fele, ebből a mennyiségből 10 darab készült el. Mindíg nézzük meg alaposan az alapanyagok összetételét.

 

Hozzávalók:

1dl köles

víz

pici só

0,5 dl növényi tej

1,5 ek cukor (édesítő)

fél citrom leve és héja

fél kupak vanília aroma

 

15-20 dkg étcsokoládé

5 ek étolaj

 

A fenti alapanyagokat a kölesgombócnak megfelelően puhára főzöm.

Tehát felforralom a vizet, beleöntöm a kölest és főzöm kb 10-15 percig. Mint a rizottónál, ha elfogy a víz és még kemény, öntök hozzá még. Amint majdnem teljesen puha, hozzáteszem a tejet, sót, citromot, vaníliát és a cukrot. Puhára főzöm, majd kézmelegre kihűtöm.

Vizes kézzel henger alakúra nyújtom, én 10 darabot készítettem belőle. Egy tálcán hűtőbe teszem.

A csokit felolvasztom gőz fölött, vagy a mikróban, majd az olajjal összevegyítem.

A rudak alját belemártom a csokiba, majd sütőpapírra teszem és ismét megy a hűtőbe, amíg megdermed.

Óvatosan leveszem a papírról és rácsra helyezem, alá a sütőpapíros tálcát és óvatosan leöntöm a csokival. Mivel hideg a rúd, így hamar dermed a csoki. A rácsról óvatosan felveszem (a rács rúdján oldalra tolom késsel) és hűtőben tárolom fogyasztásig.

Aki ügyes temperálja a csokit és szebb külsőt kap. :)

 


Megjegyzések