Gyümölcskrémes mindenmentesen is

 

Kedvenc nyári desszertünk a gyümölcskrémes. Ebből is ahány ház, annyi recept, azonban a tojás igen fontos alapanyag benne. Én ezt most megpróbáltam mással helyettesíteni, a család egybehangzóan szereti így is. A tésztából nagyobb adagot készítettem,  a képen látszik is, hogy vastag lett. De a receptben már kevesebb mennyiséget írok, szerintem így még jobb, hiszen nem sok tésztát, hanem sok krémet szeretnénk enni.

A recept tej-, tojás-, cukor- és gulténmentes verzióban is elkészíthető.

Tavasztól őszig készítek gyümölcskrémest, mindig az aktuális gyümölcsből, ez lehet eper, málna, barack, szőlő, stb.

 

Hozzávalók: 1 nagy gáztepsihez

Tészta:

40 dkg liszt (gm Schar Mix C)

20 dkg cukor (5 dkg ¼ édesítő)

1 csomag sütőpor

késhegynyi szódabikarbóna

csipet só

1 dl olaj

2-3 dl víz

2 dl növényi tejszín (ha nincs akkor növényi tej)

késhegynyi vanília őrlemény (elhagyható)

 

80 dkg friss tisztított eper vagy más idény gyümölcs

 

Krém:

4 csomag vanília puding (Dr. Oetker, Haas)

késhegynyi őrölt vanília/  mag / aroma

1 l növényi tej

1,5 dl víz

5 ek cukor (1 nagyon púpos ek ¼ édesítő)

2,5 dl növényi habtejszín (Meggle creme decor )

 

Először elkészítem a tésztát a szokásos módon. A száraz és nedves hozzávalókat külön összekeverem, majd összevegyítem. A folyadékból lehet többet vesz fel a liszt, ezt vízzel vagy növényi tejjel tudjuk pótolni. Kézi habverővel összedolgozom, gáztepsit sütőpapírral kibélelem és beleöntöm. 160 fokra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt készre sütöm. Hagyom kihűlni.

Az epret megmosom, megtisztítom, és félbe vágom, majd a kihűlt tésztára helyezem.

Elkészítem a krémet: a pudingport a cukorral vaníliával, tejjel és vízzel felfőzöm sűrűre. Hideg vízfürdőbe állítom és langyosra/ kézmelegre hűtöm folyamatos kevergetés mellet.

Közben kemény habbá verem a tejszínt és óvatosan összeforgatom a két krémet. Én nem szeretem túl édesen, de mindenképp kóstoljuk meg, itt még porcukorral édesíthető.

Amig még langyos, elsimítom az eper tetején a krémet és hűtőbe teszem dermedni. Nekem egy egész estét pihent fogyasztás előtt.


Megjegyzések