Zserbó mentesen is




A zserbó nálunk egy tipikus ünnepi süti, mindig Anyukám készíti, nekem ez volt az első, de az ő receptjét használtam (persze veganosítva). Most sajnos nem együtt ünnepeljük a húsvétot, így férjem kérésére elkészítettem én. Nem is tudom eddig miért nem csináltam, mert nagyon könnyű és gyors. A sok lapos sütiket nem szeretem, mert időigényes kinyújtani, egyesével kisütni. De ezt csak összeállítottam és egyben sütöttem, egyáltalán nem nehéz.

Hozzávalók:
Tészta
40 dkg liszt
20 dkg vaj/tejmentes margarin (Vénusz/Liga)
5 dkg porcukor (édesítő)
1 dl tej (növényi)
1 dkg élesztő + csipet cukor
fél zacskó sütőpor
(1 tojás) én  kihagytam

Töltelék
20 dkg darált dió
15 dkg cukor (édesítő)
30 dkg házi sűrű baracklekvár 

Máz:
12 dkg étcsokoládé
3 ek olaj

Langyos tejben felfuttatom az élesztőt a pici cukorral, addig kimérem a hozzávalókat. Összegyúrom a hozzávalókat és 3 részre osztom. Ha nagyon lágy a tészta, akkor érdemes hűtőbe tenni, hogy visszadermedjen a margarin.
Kinyújtom az első gombócot négyzet alakúra, amekkora a gáztepsi. Sütőpapírt teszek alá, majd mehet a tészta. Megkenem a baracklekvár felével, majd a diót és a cukrot összekeverem és a felét rászórom a lekvárra. Ezt a folyamatot még egyszer ismétlem, majd a tetejére a harmadik kinyújtott tészta kerül.
Én szeretem, ha vastagabb a tészta, így hagytam 1-2 órát kelni. De akár azonnal süthető is.
180 fokon 25-30 perc alatt megsütöm, ha a teteje szép aranysárga, akkor készen van.
Kiveszem a sütőből és hagyom kihűlni.
A csokoládét mikróban percenként keverve felolvasztom (vagy gőz fölött), összekeverem az olajjal. A zserbót megfordítom, hogy a teteje az alja legyen, így szép egyenletes felületet kapok a csoki alapjának. Ráöntöm az olajos csokoládét és óvatosan eloszlatom rajta, hogy mindenhol befedje.
Hűtőbe teszem, és a csokoládé keményre dermed. Forró vízben melegített, szárazra törölt késsel szép szeletek vágok.

Megjegyzések