Vegan "túrógombóc" (kölesgombóc) mindenmentesen




Régóta ki akartam próbálni, hogy a túrót hogyan tudom helyettesíteni kölessel. Nehezen szántam rá magam, nem gondoltam, hogy annyira hasonlít a túróhoz, krémes és ízletes lesz. Nekem pozitív csalódás volt teljesen. Ki fogom próbálni süteményekben, margarinnal és főzött krémmel hogyan viselkedik, milyen az íze, de szerintem krémnek is jó lehet tortába.
Akkor nézzük a kölesgombócot. Akinek a glutén probléma, biztonságos gyártótól vegyen kölest és zsemlemorzsát, így mindenmentesen is el tudja készíteni.

Hozzávalók:
2 dl köles
víz
pici só
1 dl tej (növényi)
3 ek cukor (1 csapott ek ¼ édesítő)
1 citrom héja és leve (nagy citromnál a lé fele is elég lehet)
1 kupak vanília aroma/ mk vanília őrlemény

Morzsa:
Zsemlemorzsa (gm mentes)/ Apróbb szemű zabpehely
olaj/kókuszzsír

Tálalás:
1 Cream Vega „tejföl” + édesítő, lekvár, fahéj, ki mivel szereti. De szerintem önmegában is elég ízletes.

Elkészítés
3 dl vizet egy edényben felteszek tűzhelyre melegedni, amikor felforr beleöntöm a kölest, és kevergetve puhára főzöm. Ha elfogyott a víz közben, pótlom, mintha rizottó rizst készítenék. 15 perc biztos, mire megpuhul. Ha megpuhult, és elfőtte a vizet, beleteszem a sót, cukrot, vaníliát, citrom levét és héját végül a tejet és sűrű krémessé főzőm. Ez ismét időt vesz igénybe, kevergetem, nehogy lekapjon az edényben. Akkor jó, amikor krémes, a fakanálról alig akar leesni. Kóstoljuk meg, ízlésünk szerint még módosíthatjuk édesebbre, savanyúbbra.
Átteszem egy nagy tányérra, kicsit szétterítem, hogy hűljön és dermedjen. Megvárom, amíg kézmelegre hűl és nedves kézzel gomócokat formázok, 15 db készült belőle.
Olajon megpirítom a zsemlemorzsát/zabpehelyt és megforgalom benne a gombócokat, szépen rátapad.
Anyukám a túrógombócot mindig cukros teavajjal öntötte le, de szerintem ez margarinnal nem olyan finom, így vega tejfölt kevertem össze édesítővel, de csak fahéjjal is nagyon finom.






Megjegyzések