Vegan "Habcsók", csicseriborsó konzevléből





Ma újra kísérleteztem, és meglepő, de jól sikerült Petra régóta szeretne habcsókot enni, azonban egy tojás allergiásnak ezt elég nehéz előállítani. Azonban olvastam sikeres próbálkozásokról csicseriborsó konzerv levével. Gondoltam egy próbát megér, ha nem sikerül, majd kidobom. Meg kell mondjam, nagyon pozitívan csalódtam. A bevált tojásfehérjés receptemet követtem, és működött. Meglepő, hogy a csicseriborsó konzervlé minden fázisban hasonlít a tojás fehérjére. Az a legjobb, ha sikerül olyat szerezni amiben nincs só, én  sósat kaptam J. Azonban nem érződik a „habcsók” ízén, hogy nem tojásból van, nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel. A családom összes tagjának ízlett, ami meglepő, mindenki befalt belőle jópárat vacsora után.

Hozzávalók: 2,5 vagy 3 tepsinek felel meg, az adag felezhető
1 csicseriborsó konzerv leszűrt leve (kb 16 dkg) vagy 4 db tojás fehérje
32 dkg porcukor vagy 8 dkg 1/4 édesítő
3 tk keményítő (gm) 
1 tk ecet (20%), 2 tk (10%-os esetén)
1 kupak vanília aroma
A csicseriborsó levét felverem (tojás fehérjét pár perc alatt), ez hosszadalmas, kb 6-8 perc mire kemény hab lesz belőle. Meglepően hasonlít az állaga minden fázisban a tojás fehérjére. Ha a habverő csúcsán megáll a fehér hab, akkor a keményítővel összekevert porcukrot kanalanként adagolom hozzá. A legvégén az ecetet és a vaníliát. Kemény állagú krémet kapunk, amit habzsákkal könnyen lehet adagolni. Folyékony, zselé állagú ételfestékkel jól színezhető.
Hőlégkeverésen szárítom 100 fokon 1 órán át, majd 70 fokon újabb 40-60 percig. A sütő ajtaját kinyitom, és hagyom kihűlni őket. Egy estét hagyjuk száradni, utána zárható dobozban eláll.




Végül mindent felhasználtam:
A megmaradt csicseriborsót oliva olajjal leöntöttem, sót, paprikát és római köénytadtam hozzá, majd 30 perc alatt 200 fokon megsütöttem. Sós nasi lett belőle.

Megjegyzések

  1. Kedves PetRonKa! Többször próbáltam a receptet, nagyon bejött, én kis aromát is raktam bele, és nagyon finom. Az egyetlen dolog ami sosem sikerütl, hogy ilyen szép formásak legyenek mint a képen. Nekem mindig csak pacák lesznek, mert mire belekeverem az összes porcukrot, inkább krém állaga lesz a dolognak, mint kemény hab. Amikor először felverem, addig verem, amíg fejjel lefele fordítva sem esik ki a keverőtálból, akkor még tényleg kemény az állaga. Viszont ahogy teszem bele a porcukrot egyre lágyabb lesz. Mit csinálok rosszul? Nem kéne már habverővel verni amikor a porcukrot adom hozzá, csak egy kanállal kevergetni? Vagy van valami más trükk, amivel kemény marad? Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  2. Ugyanezzel küzdök, valami tipp esetleg azóta? 😊 Azt gondoltam, hogy a keményítő segít a keménységen, vagyis, hogy ne folyjon el.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése