Vaníliás karika mentesen is





Ki ne szeretné a vaníliás karikát, és amikor otthon készül, potosan tudod, mi van benne, se tejpor, se tojáspor. Hamar elkészül, nekem Petra segítet kiaszaggatni a mintákat, így még gyorsabban elkészült. Amikor sül, az egész házban vanília illat van.
Zárható dobozban napokig eláll, pontosan nem tudom hány napig, mert mindíg hamar elfogy. :)

Hozzávalók:
40 dkg liszt
20 dkg porcukor (5 dkg ¼ por édesítő)
25 dkg vaj /tejmentes margarin (Vénusz/Liga)
1 rúd vanília magjai / 2 kupak aroma és 1 kk szárított vaníliamag
1 csipet só
1 tk sütőpor
(3 tojássárgája) én kihagyom
növényi tej, ha nem áll össze a tészta

A lisztet elmorzsolom a margarinnal majd a többi alapanyagot is belekeverem. Becsomagolom és 30 percre a hűtőbe teszem.
Lisztezett deszkán fél cm vékonyra nyújtom és kiszaggatom. Ha az eredeti formát készítem, akkor pogácsa szaggatóval készítem, húsvét közeledtével inkább tavaszi figurákat választottam.
180 fokos sütőben 10-12 percig sütöm, miután kihűlt csokoládéba mártom.
20dkg csokoládé + 1 ek olaj
A csokoládét mikróban megmelegítem, 4x 1 perc, minden perc után átkeverem, majd az olajjal összekeverem.
Mivel kevés sütőpor van a receptben, így sütipecséttel is működik.

Megjegyzések