Sós rúd tej- glutén- és tojásmentesen




Igazán egyszerű, ropogós finomság, nincs benne sem sütőpor, sem élesztő. A feltéteket kedvünkre variálhatjuk. Sokszor készítem ovis eseményekre, mivel nem kell keleszteni, a hűtőben órákig pihentetni, csak összegyúrom, feldarabolom és már sütöm is. Tojás. és tejmentes, mégsem veszi észre senki, gyorsan el szokott fogyni. A bátrak gluténmetesen Schar Mix B keverékkel is megpróbálhatják.

 

Hozzávalók:

 50 dkg liszt (gluténmentes: 25 dkg rizsliszt+25 dkg univerzális lisztkeverék) 

25 dkg puha vaj/tejmentes margarin (Vénusz/Liga)

2 tk só

1 kis tejföl (Dr Oetker creme vega, vagy növényi főzőtejszín)

10 dkg reszelt Violife sajt (elhagyható)

Tetejére: magok, só, piros paprika, reszelt Violife/sajt

1 tojás (én kihagytam)

1 tk őrölt pirospaprika 1-2 ek víz keverékével kentem le a tetejét

 

A sütőt előmelegítem 220 fokra. A hozzávalókat gyors mozdulatokkal (géppel) összegyúrom, ha nagyon lágy, akkor hűtőbe teszem 1 órát visszadermedni.

Lisztezett deszkán kb fél cm vékonyra nyújtom. Megkenem paprikás vízzel, majd megszórom szezámmaggal, kicsit sodrófával átszaladtam rajta, hogy jól beletapadjon.

Derelye vágóval, vagy késsel csíkokra szeletelem, és egymás mellé sorakoztatom a sütőpapírral bélelt tepsiben. Mehetnek közel egymáshoz, nincs benne sem sütőpor sem élesztő, így nem fognak megkelni.

12 perc alatt készre sütöm. 2-3 tepsi lesz belőle, attól függ milyen szorosan rakjuk egymáshoz őket.

 


Megjegyzések