Palacsinta vanília krémmel tej- és tojásmentes



Mindenki szereti a palacsintát, kivéve megsütni J. Vagyis azt lehet hogy csak én utálom, olyan unalmas. Tojás nélkül is finom, könnyen megfordítható készíthető, nem ragad le. Ha nincs növényi tejünk, akkor az egész folyadék lehet víz, de szódám sosincs itthon, így én mindig sima csapvízzel készítem. Teljesen megegyezik a tej- és tojásmentes palacsinta íze a hagyományossal. Így azok is bátran elkészíthetik, akiknek elfogyott otthon a tojás.

Készítettem hozzá egy egyszerű vanília krémet, ma ez volt a kívánság. Bármvel tölthető: levkár, kakaó, nutella,fahéj sb. 



Hozzávalók:
30 dkg liszt
2 ek cukor
1 csipet só
fél csomag sütőpor
2 ek olaj
3 dl tej (növényi)
kb 3 dl víz, vékony tészta esetén kicsit több

Összekeverem a száraz hozzávalókat kézi habverővel, majd a tejet, és a vizet adagolva hozzáadom, hogy csomómentes legyen folyamatosan keverem. Utoljára az olajat öntöm hozzá. Ha vastagabb palacsintát szeretnék, akkor kicsit sűrűbbre hagyom, ha vékonyabbat, akkor egy kis vizet még öntök hozzá.
Forróra hevítem a palacsintasütőt, az első elött egypici olajat teszek a serpenyőbe, majd kisütöm. Körülbelül 10 darab készül ebből a mennyiségből.

Gyors vanília krém:
1 vaníliás pudingpor
3 dl tej (növényi)
3 ek cukor
diónyi vaj/ növényi margarin

A pudingot a tejjel és a cukorral felőzöm, majd mikor besűrűsödött leveszem a tűzről és belekeverem a margarint. Még melegen megtöltöm a palacsintákat, 5 darabra volt elegendő a krém.

Megjegyzések