Gofri tej- és tojásmentesen és eredeti hagyományos recept





Tej- és tojásmentes gofrit készítettem ma reggel. Hogy kicsit egészségesebb legyen teljes kiőrlésű lisztet és barnacukrot használtam. A liszt felét cseréltem ki, ezt még nem vették észre a gyerekek, nem volt rá panasz J. Finom ropogós lett a végeredmény, aminek a titka, hogy rácson várjuk meg, míg kihűl, már ha hamarabb nem fogy el. Én a szív alalkú gofrisütőt jobban kedvelem, mivel nekem ennek állítható a hőfoka, könnyebben átsül, és a gyerekeknek is jobban tetszik, mint a szögletes alakú gofri.

Hozzávalók:
25 dkg liszt (fele teljes kiőrlésű liszt volt most)
10 dkg barnacukor (2,5 dkg ¼ édesítő)
1 zacskó sütőpor
10 dkg olvasztott vaj/tejmentes margarin (Liga, Vénusz)
pici só
citrom/narancs reszelt héja (elhagyható)
3 dl tej (növényi)

Összekeverjük a nedves és száraz hozzávalókat, majd kézi habverővel összevegyítem. A liszt minőségétől függően lehet egy kicsit több tejre lesz szükség. Sűrű állaga lesz a tésztának, háromnegyed merőkanál szükséges 1 gofrihoz, nekem 6-7 db készült belőle.
Előmelegítem a gofrisütőt, majd 5 perc alatt készre sütöm (szív formában, szögletesben több idő is lehet). Fontos, hogy rácson hűljön ki, így nem nedvesedik be, finom ropogós marad.
Ízlés szerint gyümölccsel, tejszínhabbal (növényi), nutellával juharsziruppal, vagy lekvárral tálalom.

Hagyományos recept:
50 dkg liszt
3 db tojás
10 dkg cukor
1 sütőpor
1 csiper só
2 dl olaj
3 dl tej
3 dl víz

20 db gofri készítésére alkalmas a tészta mennyisége. Ha felezem a mennyiséget 2 db tojást használok.
A tojásokat kettéválasztom, a fehérjét kemény habbá verem a sóval. Az összes többi alapanyagot habverővel összekeverem. Végül óvatosan beleforgatom a tojások fehérjét.
5 perc alatt barnára sütöm, rácson hagyom kihűlni.


Megjegyzések