Fahéjas fátyolka tej- és tojásmentesen


Körölbelül 2-3 éve az internetem minden gasztroblogger fahéjas fátyolkát sütött, elméletileg német oldalról indult, de ki tudja már. Nagy fahéj imádó vagyok, így én is kipróbáltam akkor, azóta is az elmentett receptek között van nálam, már többször elkészítettem. Most persze tej- és tojás nélkül készült. Hihetetlen gyorsasággal elfogyott, felül ropogós, belül puha, és sok karamellizált fahéj van benne. Az egész házat átjárja a kellemes illat. Szerintem magában fogyasztható, de aki igazán édes szájú, akár nutellával, lekvárral is eheti.



Hozzávalók: 
40 dkg liszt (felét -50% ch csökkentett lisztre cseréltem)
2,5 dl tej (növényi)
2,5 dkg élesztő
1 púpos ek cukor
5 dkg  puha vaj/tejmentes margarin (Liga/Vénusz)
pici só
(1 tojás, én kihagytam)

Töltelék:
7 dkg vaj/tejmentes margarin
8 dkg cukor
2 csapott tk fahéj

A langyos cukros tejben az élesztőt felfuttatom, addig kimérem a többi hozzávalót. Összeöntöm és elindulhat a dagasztás, kb 10 percig. Kelesztő edénybe teszem, 40 percig lefedve magára hagyom.


Lisztezett felületen 30x50 cm-s téglalapra nyújtom, a tölteléket elkészítem. A vajat megolvasztom és megkenem vele a tésztát, kb 1 ek mennyiséget meghagyok belőle (tetejére fog kelleni).
A cukrot összekeverem a fahéjjal és megszórom az olvasztott margarinos tésztát, szintén 1 ek mennyiséget félrerakok.

A megtöltött tésztát 6 csíkra vágom hosszában, majd egymásra helyezem őket, majd ismét 6 részre vágom, hogy kicsi téglalapok legyenek belőlük.
Sütőpapírral bélelt kenyér formába sorakoztatom őket élére állítva és újabb 40 percig kelesztem.


 Meglocsolom a maradék olvasztott margarinnal és fahéjas cukorral megszórom a tetejét.
175 fokos sütőben alul-felül sütéssel 30 perc alatt készre sütöm.
Kiborítom rácsra, úgy hagyom hűlni, különben kicsit átvizesedik a tészta, ha nem veszem ki a formából.
Nálunk ez a mennyiség 1 este alatt majdnem teljesen elfogyott, örök nagy kedvenc.

Hasznos tipp: A sütő aljára tegyünk egy alufóliával bélelt tepsit, mert a cukor nekem lecsorgott a sütő aljára, így lehetett ismét sütőt takarítanom.



Megjegyzések