Ropogós pogácsa mentesen is


Elkészült a pogácsa is, Petra kérésére krumplis lett, neki Violife-ot reszeltem rá, nekünk szezámmagot. Mivel ez is élesztős recept, így volt lehetőségem kipróbálni, hogyan viselkedik a fagyasztott élesztő. Jelentem jól! 25g-os kiszerelésben tettem a fagyasztóba, hogy fagyosan ne kelljen aprítani. Elég egy picit hamarabb kivenni, hamar kienged, elmorzsoltam és már mehetett is a dagasztás. Szépen működött, nem vettem észre semmilyen negatív dolgot. Szóval ha vettél egy csomó élesztőt, még a lejárat előtt vágd ketté (50g-ost), csomagold be külön őket és mehet a fagyasztóba!


Hozzávalók:
60 dkg liszt
50 g élesztő
1 ek só
1 kicsi tejföl /Creme Vega
3 tojás sárgája / 1 nagy főtt burgonya, vagy egyszerűen kihagyjuk
25 dkg vaj / tejmentes margarin (vénusz/liga)

Nem futtatom fel külön az élesztőt, az összes alapanyagot összeöntöm és tésztát dagasztok belőle. Minimum 5 órára a hűtőben pihentetem, de akár egész éjszakát is.
Másnap reggel kinyújtom kb 1- 0,5 cm vékonyra (az élesztőtől megemelkedik) és kicsi pogácsa szaggatóval kiszaggatom.
Akinek mehet, 1 felvert tojással megkenheti a tetejét, én csak sima vízzel szoktam, hogy rátapadjon amit a tetejére szórok. Ez lehet reszelt Volife, magok, paprika, nagy szemű só, stb.
A sütőt 180 fokra előmelegítem, addig is kel a tészta. Nekem ebből az adagból 4 tepsi lett, tepsinként 25 db. 20 perc alatt készre sütöm.
Mivel én tojással nem kentem meg, így picit fehérebb a tészta, nem olyan piros, de elég lesz a sütési idő, tejesen ne szárítsuk ki a pogácsát.
Ez a fajta igazán ropogó, nem a puha leveles fajta.




Megjegyzések